Sport en bewegen

Bewegen is gezond! Daarom krijgen onze leerlingen twee uur per week bewegingsonderwijs. Beide uren van een vakleerkracht gymnastiek! Bij de kleuters staat bewegingsonderwijs in het teken van bewegingsontwikkeling en muzikale ontwikkeling. De jonge kinderen bewegen graag en veel. Dit doen ze bij bijvoorbeeld gymlessen, vrij spel binnen in de speelzaal of buiten, eventueel in combinatie met een muziekles.

Ook in de midden- en bovenbouwgroepen is er veel aandacht voor sport en bewegen. Deze groepen doen regelmatig mee aan schoolsporttoernooien buiten schooltijd. Van basketbal en voetbal tot schaken, beeball en hockey: voor ieder kind zit er wel iets bij wat hij of zij leuk vindt! Deelname is vrijwillig. Enthousiaste leerkrachten en ouders/verzorgers begeleiden de kinderen die meedoen.